boersen-om-konferencer

Koncerner står forrest i krav om bæredygtige konferencer

Det er først i den seneste tid, at der for alvor vælges konferencested på baggrund af grøn strategi hos udbyderne. De store virksomheder med miljøprofil og CSR-politik går forrest .Sinatur bruger dette fokus aktivt for at tiltrække kunder.

"Kunderne har ikke ret mange krav. Det har vi. Men vi kan se en udvikling, hvor kunderne bliver mere bevidste", siger Kari Brandsgård, der er direktør på Sinatur Haraldskær.

"Det er i første række større danske virksomheder, der tilvælger Sinatur på baggrund af den grønne vision. Koncerner er med på bæredygtighedsbølgen, mens de mindre og mellemstore virksomheder ikke er nået dertil endnu. Også den offentlige sektor har miljøet højt oppe på dagsordenen, når de vælger konferenceudbyder", uddyber Kari Brandsgård.

"Det vægter positivt i de offentlige udbudsrunder, hvis man har en miljøprofil eller miljømærke som f. eks. Green Key", udtaler Mikal Holt Jensen, Green Key.

Læs artiklen, hvis du har abonnement ..