Sinatur Frederiksdal: Naturen er vores unikke salgsargument
Sinatur var den første hotelkæde mærket med Green Key. Sinatur Frederiksdal inspirerede internationale Green Key kontrollanter, så indsatsen blev direkte omtalt i det international nyhedsbrev.
Det Green Key tildelte Sinatur Hotel Frederiksdal, nord for København, er et af seks Sinatur-hoteller, der kombinerer natur, gastronomi og gæstfrihed med et personligt præg.
Sinatur var den første hotelkæde i verden, som blev mærket med Green Key.
Ved et internationalt Green Key besøg fortalte Claus Nielsen, direktør hos Sinatur Hotel Frederiksdal, at ikke alene har stedet været tildelt Green Key siden 1995, men hotellet har også bronzekategorien i Det Økologiske Spisemærke. Det betyder, at hotellet tilbyder 30-60 % økologisk mad og drikkevarer, og samtidig fokuseres på at købe lokale ressourcer og reducere madspild.
"Naturen er vores unikke salgsargument, som vi skal passe på ", siger Claus Nielsen.
Herudover har hotellet erstattet gamle pærer med energibesparende LED-lamper i hele ejendommen. De har også 30 solpaneler på deres tag, der dækker omkring 15 % af deres samlede energiforbrug og som bruges til at opvarme deres vand.
På billedet ses de internationale kontrollanter Nora Hartel og Isabel Lissner ved indgangen til hotellet.