Ja, hotel- og mødegæster bekymrer sig om bæredygtighed
Gæsterne elsker bæredygtighed og grønne tiltag, så længe det ikke går ud over den gode oplevelse.
Ja, hotel- og mødegæster bekymrer sig om bæredygtighed, men stiller også som moderne forbruger krav til, at hoteller og mødevenues lærer at fusionere luksus og meningsfulde gæsteoplevelser med bæredygtighed, ansvar og grønne tiltag.
For mens det meste forskning viser at gæster går op i bæredygtighed som aldrig gør, er det engagement helt og aldeles afhængigt af, at deres overordnede oplevelse ikke påvirkes eller kompromitteres. De færreste vil nok synes om at blive bedt om at holde badene på under tre minutter på deres hårdt optjente ferie.
I mellemtiden er der flere og flere virksomheder der indfører bæredygtige bookingpolitiker for deres forretningsrejsende, samtidig med at flere og flere mødeplanlæggere leder efter bæredygtige muligheder ved konferencer og møder.
Med andre ord, gæsterne elsker bæredygtighed og grønne tiltag, så længe det ikke går ud over den gode serviceoplevelse.