Danske virksomheder: miljøledelse betaler sig
Ny undersøgelse viser, at virksomheder der arbejder med miljøledelse styrker både deres image og økonomi
Ny undersøgelse viser, at virksomheder der arbejder med miljøledelse styrker både deres image og økonomi
Det betaler sig at bruge miljøledelse i sin virksomhed. Det viser ny undersøgelse, hvor 277 danske virksomheder, der alle arbejder med miljøledelse har deltaget.
Virksomhederne opnår både et bedre image, økonomiske og forretningsmæssige fordele, og ikke mindst er de med til at styrke grøn omstilling til gavn for miljøet.
58 procent af de adspurgte virksomheder siger f.eks. at der er økonomiske fordele ved at have miljøledelse. 60 procent siger, at miljøledelse er et krav fra deres kunder, mens 59 procent siger, at der er stigende opmærksomhed om miljøledelse fra omverdenen. 40 procent oplever, at miljøledelse giver adgang til nye markeder. 82 procent svarer, at miljøledelse giver et godt image og 90 procent siger, at miljøledelse har miljømæssige fordele.